بازدید: 118 بازدید
سفر به انتهای شب

سفر به انتهای شب

کتاب سفر به انتهای شب اثری از لویی فردینان سلین می باشد. سفر به انتهای شب اولین داستان لویی فردینان سلین نگارنده ی مشهور فرانسوی می باشد که در سال هزار و نهصد و سی و دو به انتشار رسیده است. قصه ی فردینان باردومو را تعریف می نماید که در میان سالهای جنگ جهانی اول تا دوم زندگی میکرده است. او از ایام جوانی خویش گفته که زیادتر به ولگردی و خوشگذرانی سپری گشته است. این کتاب داستان خود سلین می باشد. اثر زیبای سفر به انتهای شب به دست فرهاد غبرایی از فرانسه به فارسی برگردانده شده است. بر اساس پژوهش های فرهاد غبرایی که در مقدمه ترجمه سفر به انتهای شب هم اکنون آمده است و نخستین دفعه اسم این نوشته از زبان آل احمد و داخل کتاب ارزیابی شتابزده ذکر شده است.

  درباره نویسنده

لویی فردینان سلین، با نام واقعی لویی فردینان آگوست دستوشه، زاده ی ۲۷ می ۱۸۹۴ و درگذشته ی ۱ جولای ۱۹۶۱، رمان نویس، رساله نویس و پزشک فرانسوی بود.لویی در شهر پاریس و در خانواده ای فقیر بزرگ شد. او پس از گذراندن دوران تحصیل خود که شامل سفرهایی به آلمان و انگلیس نیز بود، شغل های گوناگونی را امتحان کرد و دو سال مانده به شروع جنگ جهانی اول، به نیروهای ارتش فرانسه پیوست. سلین در زمان خدمت در جبهه ای غربی جنگ، آسیب های جدی زیادی دید که تا آخر عمر همراه او بودند اما در همین دوران، موفق به کسب مدال شجاعت نیز شد. او پس از پایان دوران خدمت در ارتش، به تحصیل در رشته ی پزشکی مشغول شد و به آمریکا مهاجرت کرد. سلین پس از بازگشت به فرانسه، به مداوای مردم فقیر پاریس پرداخت و از تجربیات این افراد، بسیار در نوشته ها و رمان های خود استفاده کرد.

«من همان طوری می‌نویسم که حرف می‌زنم، بدون هیچ شگرد و ادا اصولی…همهٔ تقلایی که می‌کنم برای این است که به همان زبانی بنویسم که با آن حرف می‌زنیم، چون‌که کاغذ کلام را بد ضبط می‌کند. همهٔ مسأله این است…رسیدن به عصارهٔ زبان… به نظر من این تنها شیوهٔ بیان حس و عاطفه است. چیزی که من می‌خواهم روایت‌گری نیست. انتقال احساس است»
سلین، نامه به آندره روسو از مجموعهٔ رمان‌های سلین


 مشخصات کتاب

  عنوان: سفر به انتهای شب
  نویسنده: لویی فردینان سلین
  مترجم: فرهاد غبرائی
  زبان: فارسی
  فرمت فایل: PDF
  تعداد صفحات: ۵۴۴
  حجم فایل: ۸٫۷ مگابایت

  لینک دانلود به دلیل درخواست ناشر محترم حذف شد